17 cze 2012

Euro 2012 a Employer Branding

Prawa do zdjęcia zastrzeżone właścicielką jest Ewa Jałoszewska https://www.facebook.com/ewa.jska

Jak już pisałam w artykule pt. "Euro 2012 - czyli o tym, jak kibicujemy w pracy", jeśli pracodawca zechce, może świetnie wykorzystać uwagę, emocje i zamieszanie związane z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej we własnym celu. 

 

NA PRZYKŁAD W CELU KREOWANIA WIZERUNKU DOBREGO PRACODAWCY. 


Świetnym posunięciem marketingu wewnętrznego było np. wstrzymanie produkcji lub ograniczenie obsady wieczornej zmiany w niektórych poznańskich firmach w związku z meczem Polska-Rosja. W zakładach Volkswagena mecz obejrzało 2,5 tys. pracowników - to naprawdę dobry ukłon w kierunku pracowników. A Bridgestone Poznań w kontekście Euro 2012 zaplanował niższą produkcję, co związane jest oczywiście z mniejszym wykorzystaniem zasobów ludzkich w czasie rozgrywanych meczy i pozostawienie na posterunku pracowników obsługujących maszyny, które muszą być w ciągłej aktywności. 

Okres rozgrywek piłkarskich to świetna okazja na to, by zintegrować pracowników firmy poprzez zorganizowanie wspólnego oglądania meczu, jak zrobił to Volkswagen, ale też poprzez ogłoszenie konkursów związanych z typowaniem wyniku, okazyjnych pikników czy grilla połączonego z transmisją meczu

Santander na przykład ogłosił wewnętrzny konkurs na najlepsze zdjęcie kibica. W biurze firmy Sabre rozlokowano duże ekrany plazmowe, które umożliwiają pracownikom wspólne oglądanie meczy po pracy.

A Wy, znacie jeszcze jakieś przykłady podobnych działań pracodawców? Serdecznie zapraszam do dyskusji i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami.

UWAGA: wszelkie prawa do zdjęcia zastrzeżone - właścicielką jest Ewa Jałoszewska

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz