30 kwi 2012

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna



Współczesny rynek pracy wymaga od kandydatów coraz większego zaangażowania, kreatywności w poszukiwaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej pracownicy decydują się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju a nawet za granicą. Nic więc dziwnego, że rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.




Z jakich elementów składa się rekrutacja on-line?
  1. publikacja ogłoszeń o pracę w wirtualnych mediach
  2. poszukiwanie kandydatów do pracy za pośrednictwem wszelkiej maści portali społecznościowych o charakterze zawodowym
  3. wysyłanie do kandydatów wirtualnych zaproszeń do wzięcia udziału w prowadzonym naborze
  4. wirtualna weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów przy użyciu specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi
  5. przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych on-line.

Wirtualne serwisy ogłoszeniowe:
Z pewnością każdy z nas dobrze zna największe i te mniej popularne platformy internetowe zawierające ogłoszenia o pracę. Większość z nich posiada szczegółowe wyszukiwarki umożliwiające przeglądanie zamieszczonych tam ogłoszeń o pracę  według określonego przez kandydatów klucza wyszukiwania, jak np.: region, branża, stanowisko, data publikacji, etc. Dzięki temu osoba poszukująca pracy z łatwością może dotrzeć do ofert, które oscylują wokół jej doświadczenia, umiejętności i oczekiwań. Wystarczy tylko posiadać dostęp do Internetu i pewną orientację w tym, jak się po nim poruszać.

W/w serwisy ogłoszeniowe umożliwiają zaoszczędzenie czasu na mozolne przeglądanie każdej zamieszczonej w sieci oferty czy oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy, które w przeciwnym razie kandydat poświęcić by musiał na regularny zakup prasy i przeglądanie publikowanych tam ogłoszeń o pracę, bądź dotarcie bezpośrednio do siedziby firmy, w celu złożenia „w ciemno” dokumentów aplikacyjnych. Ten układ jest również bardzo korzystny dla pracodawców, którzy dzięki internetowemu ogłoszeniu docierają do większej liczby potencjalnych kandydatów do pracy w swojej firmie i zwiększają swoje szanse na zatrudnienie najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie.

Internetowe platformy z ogłoszeniami o pracę (z biegiem czasu i wzrostem oczekiwań ze strony zarówno pracodawców jak i kandydatów do pracy) poszerzyły wachlarz swoich usług o możliwość umieszczenia tam wirtualnego profilu zawodowo-kompetencyjnego kandydata, możliwość podniesienia kwalifikacji dzięki tematycznym e-kursom czy możliwość sprawdzenia swojej wiedzy dzięki internetowym testom wiedzy i kompetencji.

Jeśli chodzi o pracodawców, w/w media dają im dostęp do bazy umieszczonych tam wirtualnych CV. Umożliwiają jej przeszukiwanie w celu odnalezienia osób spełniających założone przez pracodawcę kryteria, czy wreszcie otrzymanie danych kontaktowych do wybranych kandydatów w celu skontaktowania się z nimi w sprawie bieżącego naboru na określone stanowisko.

Śmiało można stwierdzić, że wirtualne serwisy pracy dają obu stronom: pracodawcom i kandydatom, więcej możliwości w akcie poszukiwania pracy czy pracownika.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz