Współczesny rynek pracy wymaga od kandydatów coraz większego zaangażowania, kreatywności w poszukiwaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej pracownicy decydują się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju a nawet za granicą. Nic więc dziwnego, że rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.
Z jakich elementów składa się rekrutacja on-line?
- publikacja ogłoszeń o pracę w wirtualnych mediach
- poszukiwanie kandydatów do pracy za pośrednictwem wszelkiej maści portali społecznościowych o charakterze zawodowym
- wysyłanie do kandydatów wirtualnych zaproszeń do wzięcia udziału w prowadzonym naborze
- wirtualna weryfikacja wiedzy i umiejętności kandydatów przy użyciu specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi
- przeprowadzanie rozmów rekrutacyjnych on-line.
Wirtualne serwisy ogłoszeniowe:
Z pewnością każdy z nas
dobrze zna największe i te mniej popularne platformy internetowe zawierające ogłoszenia
o pracę. Większość z nich posiada szczegółowe wyszukiwarki umożliwiające
przeglądanie zamieszczonych tam ogłoszeń o pracę według określonego przez kandydatów klucza wyszukiwania, jak np.: region, branża, stanowisko, data publikacji,
etc. Dzięki temu osoba poszukująca pracy z łatwością może dotrzeć do ofert, które oscylują
wokół jej doświadczenia, umiejętności i oczekiwań. Wystarczy tylko
posiadać dostęp do Internetu i pewną orientację w tym, jak się po nim poruszać.
W/w serwisy ogłoszeniowe umożliwiają
zaoszczędzenie czasu na mozolne przeglądanie każdej zamieszczonej w sieci
oferty czy oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy, które w przeciwnym razie kandydat poświęcić by musiał na regularny zakup prasy i przeglądanie publikowanych tam
ogłoszeń o pracę, bądź dotarcie bezpośrednio do siedziby firmy, w celu złożenia
„w ciemno” dokumentów aplikacyjnych. Ten układ jest również bardzo korzystny
dla pracodawców, którzy dzięki internetowemu ogłoszeniu docierają do większej
liczby potencjalnych kandydatów do pracy w swojej firmie i zwiększają swoje szanse na zatrudnienie najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie.
Internetowe platformy z
ogłoszeniami o pracę (z biegiem czasu i wzrostem oczekiwań ze strony zarówno
pracodawców jak i kandydatów do pracy) poszerzyły wachlarz swoich usług o
możliwość umieszczenia tam wirtualnego profilu zawodowo-kompetencyjnego
kandydata, możliwość podniesienia kwalifikacji dzięki tematycznym e-kursom czy możliwość sprawdzenia swojej wiedzy dzięki internetowym testom wiedzy i kompetencji.
Jeśli chodzi o
pracodawców, w/w media dają im dostęp do bazy umieszczonych tam wirtualnych CV. Umożliwiają jej przeszukiwanie w celu
odnalezienia osób spełniających założone przez pracodawcę kryteria, czy
wreszcie otrzymanie danych kontaktowych do wybranych kandydatów w celu
skontaktowania się z nimi w sprawie bieżącego naboru na określone stanowisko.
Śmiało można stwierdzić, że wirtualne serwisy pracy dają obu stronom: pracodawcom i kandydatom, więcej możliwości w akcie poszukiwania pracy czy pracownika.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz